ויקיפדיה:ערכים מומלצים/רשימת המתנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 7 דקות מאת יודוקוליס בנושא לסלי גרובס
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
קריטריונים רשימת המתנה (ביקורת עמיתים) הצבעה ערכים מומלצים


באפשרותכם לעיין ברשימת בעלי הידע של ויקיפדיה, ולבקש חוות דעת מוויקיפד שיש לו ידע בנושא הערך.

כשלב ראשון להמלצה על ערך או להסרת המלצה קיימת יש להציגו בדף זה, וזאת על מנת לתת תקופה בת שבועות אחדים לוויקיפדים כדי לערוך שיפורים בערך ולהעיר עליו הערות. הדיונים יתקיימו בדפי השיחה של הערכים בלבד. ערכים שיהיו בשלים להצבעה יועברו, על ידי ברק (שיחה) וגילגמש (שיחה) בלבד, להצבעה. לפני הוספת ערך לכאן, יש לעיין בקריטריונים לקביעת ערך מומלץ.

ניתן להוסיף בדף, גם ערכים שכתבתם בעצמכם, אך יש לציין את חלקכם בערך. אם אתם כתבתם את הערך קולכם לא ייחשב בהצבעה, ובכל מקרה דרושים שישה תומכים ורוב של 60% על מנת שהערך יהפוך למומלץ.

להוספת ערך חדש:

.

לאחר שמירת הדף נא להוסיף ברשימת ההמתנה קישור לדיון בדף השיחה בצורה הבאה: {{קישור לדיון המלצה|שם הערך=|קישור לדיון=|דיון={{#lst:שיחה:שם הערך|מומלצים}}|תקציר=|חתימה=}}

ערכים מועמדים להוספה

[עריכת קוד מקור]

מערות אג'אנטה

ערך מעולה של אביהו. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 23:49, 29 במאי 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

עורך ערך מעולה של אביהו. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 23:49, 29 במאי 2024 (IDT)תגובה

אני מתכוון לטפל בקישורים האדומים החשובים בחודשים הקרובים. אביהושיחה 06:10, 30 במאי 2024 (IDT)תגובה
שלום אביהו, תודה על הטיפול היסודי באדמת. האם סיימת? ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 01:02, 26 ביולי 2024 (IDT)תגובה
שלום ברק,
רחוק מזה. זה ייקח לי מעל לחצי שנה. אביהושיחה 🎗 06:30, 26 ביולי 2024 (IDT)תגובה
אוקיי. לאט לאט. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 08:33, 26 ביולי 2024 (IDT)תגובה

שביט היאקוטאקה

שביט שהתגלה ב-31 בינואר 1996 על ידי אסטרונום חובב וזכה לכינוי השביט הגדול של 1996. הערך מומלץ ב-6 שפות ותורגם מאנגלית לפני 10 חודשים. כלל הערות השוליים אינטרנטיות ונבדקו. בברכה, Avishayשיחה 10:41, 1 ביוני 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

שביט שהתגלה ב-31 בינואר 1996 על ידי אסטרונום חובב וזכה לכינוי השביט הגדול של 1996. הערך מומלץ ב-6 שפות ותורגם מאנגלית לפני 10 חודשים. כלל הערות השוליים אינטרנטיות ונבדקו. בברכה, Avishayשיחה 10:40, 1 ביוני 2024 (IDT)תגובה

אני לא מכיר את הנושא. לכן, אגיב רק לפן העיצובי-צורני של הערך. לדעתי, רשימת הקריאה הנוספת גדולה מדי וכדאי לצמצם אותה. גילגמש שיחה 06:55, 7 ביוני 2024 (IDT)תגובה
רשימת הקריאה היתה מנופחת בין השאר בשל רשימות כותבים שהכילו שלושה ארבעה וחמישה כותבים.
את זה תיקנתי אבל בהחלט צריך לדלל את הרשימה. אנסה לעשות את זה בהמשך. GidiDשיחה 19:02, 26 ביוני 2024 (IDT)תגובה
אתייג בעלי הידע בפיזיקהנדב ס, Tshuva, hagay1000, רמי (ידע בסיסי), eman, Eyalweyalw, משה פרידמן, בנצי, E L Yekutiel, saroad, שלום אורי, GidiD, avronj בשביל ביקורת עמיתים לערך שמועמד להמלצה. גילגמש שיחה 22:20, 25 ביוני 2024 (IDT)תגובה
הערך דורש בעיני עריכה נוספת בעיקר בפרקי התיאוריה. יש שם כמה משפטים לא מובנים לקורא הממוצע. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 16:13, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה
עברתי על הערך שוב ותיקנתי. אשמח אם תצביע על מקומות ספציפיים שלא מובנים לך/לקורא הממוצע. בברכה, Avishayשיחה 09:08, 6 ביולי 2024 (IDT)תגובה
לא מתאים כערך מומלץ. ראשית, עדיין סובל מ"תרגמת". שנית, עברתי עליו ומצאתי טעויות, שאת חלקן תיקנתי (למשל בשימוש בעורך המתמטי). שורה תחתונה: מסכים עם ברק אברגיל - דורש עוד ליטוש. GidiDשיחה 11:55, 2 ביולי 2024 (IDT)תגובה
קראתי את הערך שוב. לא מצאתי בעיות "תרגמת", למעט שני משפטים ששיפרתי את ניסוחם. תודה שתיקנת בעיה טכנית של שימוש בעורך המתמטי. בברכה, Avishayשיחה 09:08, 6 ביולי 2024 (IDT)תגובה
אשמח אם תוכלו לשים תבניות הבהרה על אותם משפטים, אנסה לתקנם. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 14:34, 4 ביולי 2024 (IDT)תגובה
אשמח שכותב הערך יגיב לעניין גידיד העלה. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 14:40, 4 ביולי 2024 (IDT)תגובה
קראתי בעיון את הערך שוב. ביצעתי ליטושים קלים לכל אורכו. אם יש עוד דברים שזקוקים לטיפול, אשמח שתציינו זאת. בברכה, Avishayשיחה 09:08, 6 ביולי 2024 (IDT)תגובה
עשיתי כמה הגהות בערך עצמו. בהחלט במצב טוב בהרבה.
כדאי לדעתי לטפל ב"לקריאה נוספת" כמו שהעירו קודמיי: הקטנתי את הפונט. אבל רצוי שההפניות בקריאה נוספת יופיעו כתבניות ולא כטקסט בלבד (ראה בערך באנגלית). וכדאי מאוד לדלל את הרשימה - סה"כ הערך מפורט, ויש גם לא מעט קישורים בהערות השוליים. GidiDשיחה 17:32, 13 ביולי 2024 (IDT)תגובה
הוספתי הבהרות. אני חושב שהערך עדיין צריך לעבור הגהה. ישנה חזרה מציקה על מילים כמו: "מה שמרמז", ו"מה שמלמד" ואי-עמידה בכלל "בראשית ברא", קודם ציון זמן ואחר כך ייכתב הנשוא במשפט. ראיתי את זה בכמה מקומות, ויש לתקן זאת. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 01:17, 26 ביולי 2024 (IDT)תגובה
תודה ברק. אטפל בכך בהקדם. בברכה, Avishayשיחה 15:07, 27 ביולי 2024 (IDT)תגובה
מתזכר אותך Avishay. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 03:11, 13 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
@Avishay תזכורת שנייה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:32, 26 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
הוספתי מידע. מקווה שהצלחתי להבהיר את שברק דרש. בברכה, Avishayשיחה 20:50, 31 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
מעולה. אין לי עוד הערות. הערך יעבור להצבעה בתורו. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 21:41, 31 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── הערה: "שביטים קודמים הראו דפוס התבהרות עקבי יותר" – לא מבין בתחום, אבל אני חושב שהתרגום לא מדויק. במקור "older" מתייחס למספר מעברים בפנים מערכת השמש (במקור "comet 'ages', in the Oort sense"). פוליתיאורישיחה 22:17, 3 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

הערה נוספת – האם אסטרונומים דוברי עברית משתמשים ב"דראפינג" כתרגום למילה "draping"? אם לא, אני חושב שעדיף או פשוט למחוק את המילה – " צוות המגנטומטר הבין שהשינויים בכיוון השדה המגנטי שהוזכרו לעיל מתאימים לדפוס המאפיין את זנב היונים של השביט"; או אולי "תואמים לדפוס ההתעקמות הצפוי של השדה המגנטי הבין-פלנטרי בקרבת הזנב של השביט". פוליתיאורישיחה 23:19, 3 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
טופל. בברכה, Avishayשיחה 08:27, 14 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
"בערך 45 מעלות מחוץ למישור המילקה" – אני חושב שהכוונה היא לקו רוחב 45° צפון במערכת הקואורדינטות האקליפטית (מקור), אבל אתן לבעלי הידע באסטרונומיה לתקן אם יש צורך. פוליתיאורישיחה 23:48, 3 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
Politheory1983, נגעת בדיוק בנקודה בה התלבטתי לא מעט. נתקלתי בהרבה מאמרים שמתייחסים למישור המילקה ולא מזכירים את מערכת הקואורדינטות האקליפטית. מישור זה הוא קו הרוחב 0 במערכת הקואורדינטות האקליפטית ולכן שני הניסוחים (המשפט בערך ומה שאתה מציע) תקינים. דעתי בענין היא כי הכנסת המושג "מערכת הקואורדינטות האקליפטית" תהפוך אותו קשה יותר לקורא הפשוט. דעתי היא כי ייחוס למישור המילקה בלבד (ולא כחלק ממערכת הקואורדינטות האקליפטית) הוא מושג נפוץ יותר וקל יותר להבנה. בחרתי בניסוח משפט זה בצורה זו כי הוא קולע יותר לקריטריונים 1 ו-2 לקביעת ערך מומלץ. אם בכל זאת מישהו רואה לנכון להכניס את המושג המוצע, אין לי בעיה עקרונית לכך. בברכה, Avishayשיחה 08:27, 14 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
שכחת לתייג את בעלי הידע באסטרונומיהאילן שמעוני, קובץ על יד, Funcs, hagay1000, eman, Tshuva, מבני הנביאים, בורה בורה, Byc63, Avishay, Pixie.ca (בנושאים מסוימים), GidiD. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 09:02, 5 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
Avishay, תוכל לעבוד על ההערות של פולי, כדי שהערך יעלה להצבעה בעוד שבועיים? ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 23:11, 7 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
אטפל עוד השבוע. בברכה,Avishayשיחה 05:44, 8 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
Avishay, Politheory1983 – ההערות תוקנו? ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 22:46, 20 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
אכן. בברכה, Avishayשיחה 22:49, 20 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

לסלי גרובס

ערך שהרחבתי משמעותית על מנהל פרויקט מנהטן יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 14:41, 21 ביוני 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

ערך שכתב @Noon והרחבתי אותו משמעותית. מתייג את בעלי הידע באנרגיהעדירל, Tshuva, Le Comte, שטיין, בעלי הידע באישיםעדירל, קובץ על יד, יודוקוליס (פוליטיקאים), Ewan2 מי-נהר, אליגטור (מדענים, מוזיקאים וציירים), Polskivinnik, biegel, ניב (פוליטיקאים, בייחוד אמריקאים), מגבל (ביחוד דמויות מהעולם היהודי), אלדד, Nizzan Cohen, הבה נתחכמה לו וNilsHolgersson2 ובעלי הידע בצבאאבנר אילנאי, יואל, Tshuva, hagay1000, Kulli Alma, ג'ייק. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 14:39, 21 ביוני 2024 (IDT)תגובה

הערך סובל מתרגמת. כמו כן, חלקים חשובים מאוד בביוגרפיה של גנרל גרובס לא מוצגים. לא ברור די הצורך מה היה חלקו בניהול הפרויקטים. כך למשל בפרק המוקדש לבניית הפנטגון כתוב שהתגבר על משברים, שביתות וכו׳ - בלי פירוט. איזה שביתות? למה היו שביתות? איך התגבר? לא כתוב. אני חושב שהערך זקוק להרחבה. גילגמש שיחה 22:58, 24 ביוני 2024 (IDT)תגובה
כמדומני המשברים מוסברים בפרק על חטיבת הבנייה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 18:47, 3 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
טוב, קראתי עד סוף הפרק "בין שתי מלחמות העולם", ולא אמשיך עד שיתוקנו הליקויים. אני סבור שזה ערך לא רע, כן יש מקום בו להגהה נוספת, והייתי שמח אם Noon, כבעל ידע בנושא, היה מתגייס לסייע. בכל מקרה, יש כמה דברים שלא כתובים נכון, ולהם הצמדתי הבהרות. שנית, היה שם איזה תרגום קלוקל ליחידת סקר. גדוד מהנדסים לא עושים סקרים בקרב קהל, אלא סוקרים את השטח לקראת עשייה בו דבר מה. יש אדמת לא קטנה בערך, הייתי שמח שהיא תוכחל. ועוד דבר שממש הפריע לי הוא חוסר המקורות. יש כאן פרטים בביוגרפיה של הבחור ללא כל מקור. הוא זכה לאות מנשיאות ניקרגואה, אין מקור. ועוד מלא פרטים חשובים, שמגובים באוויר. אם אין לך גישה לספרים בוויקי-אנגלית, אפשר לשאול את NOON אם יש לו חומר מעניין. המצב של המקורות מאוד בעייתי בערך. הוספתי דרישות מקור לאורכו, צריך לטפל בזה. אמשיך לקרוא את הערך כשהכל יטופל. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 03:43, 13 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
את הערך כתב למעשה יודוקוליס. אני התחלתי אותו ברמת קצרמר+. אני חושב שהוא כבר היום ערך מצוין, אבל אעבור עליו ואשפר אותו בתקופה הקרובה. Noonשיחה 11:33, 13 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
טיפלתי בכל דרישות המקור. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 14:45, 14 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
תודה, אמשיך לקרוא בקרוב. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 15:04, 14 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
Noon, האם סיימת לערוך את הערך? ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 21:54, 31 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
עוד לא סיימתי, ברק, אני מניח שייקח לי עוד כשבועיים-שלושה. Noonשיחה 10:41, 1 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
סיימתי לעבור על הערך. Noonשיחה 13:36, 15 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
Noon, התרגום ל"יחידת סקר" הוא נכון? לענ"ד, התרגום צריך להיות "יחידה לסקירת קרקעות". ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 22:51, 20 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
סיימתי לקרוא את הערך, תודה NOON על עבודתך. הערה קטנה שכדאי לטפל בה לקראת ההעברה להצבעה: הערך אדום מאוד. 33 קישורים אדומים לערך לא ארוך מאוד, זה יחס גדול מדי. יודוקוליס, אשמח אם תכחיל את הקישורים האדומים. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 00:02, 21 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
@Barak a הכחלתי את הערך בסיס חיל האוויר ונדובר. אמשיך בימים הבאים. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 08:31, 21 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

תרדמת חורף

ערך יפה המכיל הערות שוליים ומפורט היטב. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 15:48, 26 ביוני 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

ערך יפה של @סנאי. מתייג את בעלי הידע בבעלי חייםיונה בנדלאק, Santacruz13, Aziz Subach,מנחם.אל, PurpleBuffalo‏, Tshuva, נחש קטן, יאיר דב, Gidip, פעיל למען זכויות אדם, אליגטור, Squaredevil, MathKnight‏, פרצטמול, assafn, דוב, מר בונד 007 . יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 15:47, 26 ביוני 2024 (IDT)תגובה

הערך בהחלט יפה. עם זאת, קיימים כמה קשיים. ראשית, הערך זקוק לעריכה. שנית, חלק מהמקורות חלשים (למשל נשיונל ג׳אוגרפיק - אני לא חושב שזה יכול לשמש כמקור קביל). בנוסף, תהליכים פיזיולוגיים מורכבים לא מוסברים בצורה טובה. כך למשל בהקשר לדובים כתוב: ״הם מספקים לעצמם מקורות לחות מן השומן המטבולי בכמות מספקת כדי לספק את צורכי המים שלהם״ - איך בדיוק הם מספקים את ״צרכי המים״? יש להסביר את התהליך. זאת דוגמה אחת בלבד אך יש נוספות בטקסט - כל הנקודות האלה דורשות הרחבה ועיבוד. גילגמש שיחה 23:19, 26 ביוני 2024 (IDT)תגובה
@Gilgamesh מה הבעיה בנשיונל גאוגרפיק? ובניגוד לדבריך אני דווקא רואה שהערך מתבסס ברובו על מאמרים מדעיים. זהו המקור הכי איכותי שיש. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 14:35, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה
מקור אקדמי הוא כזה שיצא בהוצאה אקדמית (אונ׳ או כתב עת הנתון לביקורת עמיתים). נשיונל ג׳אוגרפיק לא עונה על הגדרה זו. מכאן שהוא בהגדרה מקור חלש, כפי שהדבר מקובל אצלנו. גילגמש שיחה 14:43, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה
יש רק הערת שוליים אחת מנשיונל גאוגרפיק, כל השאר מאמרים. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 14:53, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה
גם השימוש במאמר עשוי להיות בעייתי. מאמר מוקדש בד״כ לנקודה צרה שבה הוא עוסק. כדאי להשתמש בסקירות עומק ובספרים ששם הסוגיה מוצגת בהרחבה. זה לא אומר שהמאמרים אסורים לשימוש, אך הם לבדם אינם מספיקים. גילגמש שיחה 15:17, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה
יש לנו עשרות ערכים מומלצים המבוססים בעיקרם על מאמרים. הערות שוליים מספרים זה בהחלט מוסיף אך עצם העובדה שבהערות השוליים יש רק מאמרים לא גורעת לדעתי את איכותו של הערך. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 15:22, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה
דבר כזה לבדו לא יפסול את הערך מלהתקדם להצבעה אך זה חסרון שכדאי לטפל בו. גילגמש שיחה 16:04, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה
אכן ערך טוב מאוד, אך אשמח לשמוע מבעלי ידע בנושא אם הוא גם מקיף. בתחומים שונים נהוגים דירוגי מקורות שונים, וייתכן שבביולוגיה מקובל דוקא להשתמש במאמרים. פעמי-עליוןשיחה 22:33, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה
ערך יפה עם פוטנציאל רב, אבל אני חושב שדרושה עוד עבודה משמעותית כדי להביאו למצב מומלץ. כמה הערות ספציפיות:
  1. יש פרק "התפתחות אבולוציונית" ופרק ארוך יותר "האבולוציה של התרדמת". זו כפילות, אבל שניהם לא נראים לי מספקים. רוב מה שכתוב בפרק הארוך יותר לא קשור באופן ברור למחקר על אבולוציה.
  2. הפרק על הציפורים חלקי. כאן יש רשימה של ציפורים שידוע שיכולות להיכנס לתרדמה. אם הפרק עוסק גם בסוגי תרדמה שאינם תרדמת חורף, (ראו נקודה 5) צריך להביא גם את המידע על התרדמת של חלק מהציפורים הנודדות.
  3. בקישור שהבאתי ב-(2) יש הרבה מידע על מאפיינים של תרדמת חורף, שלא מופיע בערך.
  4. כדאי לנסות להביא הגדרה ברורה ומדעית, בייחוד בהתחשב בזה שנראה שהמושג מתייחס היום לרמות שונות של תרדמה או לספקטרום של מאפיינים (אני תוהה גם אם יש מושג עברי ל-torpor שלפי המקור שקישרתי ב-(2) הוא מרכזי להגדרה של תרדמה.)
  5. צריך לנהל דיון על השם והנושא. נושא הערך נראה לי כללי יותר מתרדמת חורף בלבד, וחלק מהתוכן נלקח מהערך האנגלי על hibernation, שעוסק בתרדמה באופן כללי. למשל, החלק על תרדמה אצל בני אדם מין הסתם לא קשור לחורף. אולי צריך להפוך את הערך לערך כללי על כל סוגי התרדמה שמוכרים אצל בעלי חיים ולאחד חלקים מהערך תרדמה.
  6. בהקשר של מה שגילגמש כתב למעלה, אני מסכים שכדאי להתמקד בסקירות שדנות בנושא באופן רחב.
  7. דרושה עריכה לשונית. יש להסיר כתב נטוי בעברית.

בברכה, פוליתיאורישיחה 23:28, 8 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

פולי, תודה רבה על ההערות. @סנאי, תוכלי לטפל בהן? יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 07:31, 9 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
שלום רב, חזרתי מטיול ואטפל בהערות בהמשך. תודה ויום טוב סנאישיחה 10:28, 16 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
שלום רב, עיינתי בהערות לעיל. אין לי את הידע המתאים כדי להרחיב את אותו בהתאם לבקשות הללו. אשמח אם מישהו מבין בעלי ידע בבעלי חיים יהיה מוכן לעזור. בברכה סנאישיחה 20:47, 16 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
בעלי הידע בבעלי חייםיונה בנדלאק, Santacruz13, Aziz Subach,מנחם.אל, PurpleBuffalo‏, Tshuva, נחש קטן, יאיר דב, Gidip, פעיל למען זכויות אדם, אליגטור, Squaredevil, MathKnight‏, פרצטמול, assafn, דוב, מר בונד 007 , מישהו מתנדב? ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 23:41, 20 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

יעל האלפים

ערך ששכתבתי על יעל האלפים. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 15:09, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

ערך שהרחבתי מוויקיפדיה האנגלית על בעל חיים החי בהרי האלפים. מתייג את בעלי הידע בבעלי חייםיונה בנדלאק, Santacruz13, Aziz Subach,מנחם.אל, PurpleBuffalo‏, Tshuva, נחש קטן, יאיר דב, Gidip, פעיל למען זכויות אדם, אליגטור, Squaredevil, MathKnight‏, פרצטמול, assafn, דוב, מר בונד 007 . יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 15:08, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה

@Politheory1983, סליחה אם אני מפריע, אבל רציתי להודות לך על התיקונים החיוניים שעשית (ועושה) בערך. אין ספק שהם שיפרו אותו מאוד. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:31, 9 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
בשמחה, יודוקוליס. קראת את כל המקורות בהערות שוליים? לדוגמה, המאמר "Untersuchungen zur Altersschätzung und Altersbestimmung beim Alpensteinbock (Capra ibex ibex) im Kanton Graubünden".
לגבי היבלת ברגליים שלהם, אני תוהה אם יש מושג עברי ל- en:callosity, שמתייחס לגידולים שהם חלק מהאנטומיה של בעלי חיים, ולא ליבלות שמהוות מטרד. אולי "יבלת" זה אכן התרגום היחיד.
יש קצת תרגמת, אבל לא המון, ואני מנסה לטפל בעצמי ברוב. כתוב שיעלים משלימים בקיץ את תזונתם עם "עשבי תיבול". אני לא יודע מה הכוונה בטקסט המקורי (המקור הוא המאמר בגרמנית), אבל זה נראה לי קצת מוזר... בבקשה לבדוק. פוליתיאורישיחה 21:36, 9 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
@Politheory1983 בוודאי שקראתי ובדקתי שכל התוכן נמצא בהן. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:37, 9 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
@Politheory1983 ״עשבי תיבול״ זה בוודאי תרגום לherbs. אני מניח שהכוונה לעשב ירוק ועדין. אולי באמת הכוונה לכמה עשבי תיבול שגדלים באזור. אני מציע לכתוב ״עשב״ ולהמנע מהקושי בתרגום. גילגמש שיחה 21:25, 10 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
גילגמש, שיניתי בהתאם להצעתך. כיוון שכבר כתוב במשפט הקודם שהם ניזונים מעשב כל השנה, פשוט מחקתי את התוספת. מספיק ברור מהערך שבקיץ יש יותר מזון זמין. פוליתיאורישיחה 01:22, 11 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

אל-בירוני

ערך מקיף ומגובה היטב פעמי-עליוןשיחה 22:37, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

ערך מקיף מאוד ומבוסס על מקורות איכותיים, שכתבה Romagy. פעמי-עליוןשיחה 22:37, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה

הערך באמת מעניין מאוד. אני חושב שנדרשת הרחבה לפרק הרקע. גילגמש שיחה 09:34, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
על זה.....Romagyשיחה 18:01, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
הרחבתי את פרק הרקע. @Gilgamesh@פעמי-עליון
Romagyשיחה 21:03, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה
בדקתי את הערך פעם נוספת. בסך הכל אני חושב שהוא מוכן להצבעה. גילגמש שיחה 21:12, 10 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
מסכים. Romagy, כל הכבוד על הערך המושקע. דבר אחד שהייתי משנה זה את מיקום הפיסקה "מבחר מחיבוריו הקיימים בימינו". כדאי לדעתי להעביר כתת-פרק של "לקריאה נוספת". הסיבה היא שקל לפספס במצב הנוכחי את הפרק על המורשת. פוליתיאורישיחה 01:26, 11 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
תודה על ההערה. על מנת לא "להחביא" את פרק המורשת, הפכתי את "מבחר מחיבוריו הקיימים בימינו" לתת-פרק ב"עבודתו". זה לא ממש חומר "לקריאה נוספת". זה יותר ברמה של מידע על שימור עבודתו בימינו. Romagyשיחה 11:43, 11 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

אדם (זמר)

ערך יפה ששכתב ברק. ארז האורזשיחה 🎗 14:18, 18 ביולי 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

ערך יפה ששכתב barak a. כתוב יפה, מגובה כראוי, שופע בקישורים כחולים ותמונות - בעיניי ראוי להיות ערך מומלץ. ארז האורזשיחה 🎗 14:17, 18 ביולי 2024 (IDT)תגובה

צריך פרק על סגנונו המוזיקלי. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 18:48, 18 ביולי 2024 (IDT)תגובה
תודה ארז על ההצעה. בהחלט עבדתי קשה על הערך. יודוקוליס, רואים שלא קראת את הערך. פרק של שורה וחצי על סגנונו המוזיקלי (פופ) זה מה שישביע את רצונך? אם היית באמת קורא את הערך, הייתי רואה שהמידע מופיע בהרחבה בגוף הערך. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 19:28, 18 ביולי 2024 (IDT)תגובה
אם תוכל להפנות אותי לפסקאות ספציפיות אודה לך מאוד. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 20:46, 18 ביולי 2024 (IDT)תגובה
לא. אני מעדיף שתקרא את כל הערך. ככה לא כותבים ביקורת. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 20:49, 18 ביולי 2024 (IDT)תגובה
קראתי את הפתיח, אין לי הערות לגביו. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:48, 18 ביולי 2024 (IDT)תגובה
לגבי שנותיו הראשונות:
  • את המירכאות צריך להחליף בדגש.
  • את המילה "אבי אביו" יש להחליף ב"סבו" או "סבו מצד אביו".
  • צריך מירכאות בשמות הלהקות.
  • את המילה "בארץ" יש להחליף ל"לישראל".
יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:51, 18 ביולי 2024 (IDT)תגובה
לגבי תחילת הקריירה: לא ברור לי עד כמה תיאור הנסיעה מהותי ומוסיף לערך. מה שכן המשפט האחרון דווקא כן מהותי ויש להשאירו. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 21:53, 18 ביולי 2024 (IDT)תגובה
  1. אני לא אוהב הדגשות לאורך הערך. זה מיותר לחלוטין ואין חובה על כך בשום מקום באתר.
  2. שיניתי.
  3. לא מקובל בשום מקום אחר באתר.
  4. שיניתי.
לגבי הנסיעה, זו ההתחלה של הקריירה שלו. כך צח גילה אותו, בזכות אשתו דאז, אילנה אביטל. זה פרט מאוד חשוב. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 23:44, 18 ביולי 2024 (IDT)תגובה
מסכים עם ארז. פוליתיאורישיחה 01:55, 19 ביולי 2024 (IDT)תגובה
השאלה היא האם התיאור המוגזם של הנסיעה נחוץ. סבורני שלא. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 15:13, 19 ביולי 2024 (IDT)תגובה
ולגבי ההדגשות, במירכאות נהוג להשתמש אם מדובר בכינוי, אם מדובר בשם אמיתי יש להדגיש. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 15:14, 19 ביולי 2024 (IDT)תגובה
אני לא חושב כמוך, ולכן לא אסיר זאת. אני לא חושב שהפסקה הזו כל כך ארוכה, ויש שם דברים רלוונטיים, כמו היותו אחד מהרקדנים של יזהר כהן, ומדוע בכלל הנסיעה התקיימה. ערך מומלץ צריך להבהיר את הרקע. בנוסף, מה שנהוג אצלך הוא לא חובה אצלי. בעיני המרכאות מספיקות בהחלט. בברכה, ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 15:17, 19 ביולי 2024 (IDT)תגובה
מה שתגיד. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 16:05, 19 ביולי 2024 (IDT)תגובה
למרות שההתנסחות של האנונימי למטה הייתה פוגענית לא מעט אני חושב שהוא העיר הערות חשובות. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 18:53, 3 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
נ"ב: צריך להמיר את הערות השוליים מאתר עיתונות יהודית היסטורית. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 18:54, 3 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
תיקנתי את כולם. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 18:59, 3 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
יכול להיות שלא הבנת אותי. התכוונתי להחליף אותם מתבנית:קישור כללי לתבנית:חדשות, למשל. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:00, 3 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
נ"ב: הוספתי בקשה להבהרה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:00, 3 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
הבהרה לא כל כך במקום. יש דיון בדף שיחה לשאלות מן הסוג הזה. בכל מקרה, הבהרתי זאת. בכוונה "תיקנתי את כולם" היו בהקשר לדבריו של האנונימי. לגבי שימוש בבוקלמרטים, אני לא אלוף בזה האמת. אם מישהו יכול להתנדב לשנות זאת, אשמח. בכל מקרה, הערות השוליים מובנות כך או כך. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 19:03, 3 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
עניין הערות השוליים יטופל. נ"ב: לענ"ד הסדר צריך להיות: כותב, שם הכתבה, עיתון, תאריך. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:07, 3 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
יכול להיות שההבהרה בהחלט הייתה צריכה להיות במקום אחר, אבל אתה לא יכול להתכחש לעובדה שהניסוח הקודם היה מטעה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:11, 3 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
עניין הערות השוליים טופל. הוספתי בקשת מקור קטנה. לא מהותי, אבל כן חשוב. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:18, 3 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
תודה, טיפלתי בבקשה למקור. מקווה שזה מספיק. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 18:55, 4 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
אכן מספיק, אבל לידיעתך יש הערה נוספת של אנונימי (לא יודע אם זה אותו אחד מאתמול) שהיא חשובה מאוד. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:17, 4 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
כבר טיפלתי בה. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 19:17, 4 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
כן, ראיתי עכשיו ובאתי לכתוב, אבל עקפת אותי. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:18, 4 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
נ"ב: אני רואה שלמדת איך להשתמש בתבניות בהערות השוליים, יפה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:20, 4 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
כן, קלטתי איך משתמשים בתבניות האלו לעיתונים מפעם. תודה. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 19:20, 4 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
מעדכן שיש עוד הערה מאנונימי (כנראה אותו אחד) שטרם טופלה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:38, 2 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
זו תוספת של מידע שאינו מהותי לערך. אפשר לאמת ולהוסיף, אבל זה לא קשור לדיון להמלצה. פוליתיאורישיחה 01:11, 3 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
מסכים עם פולי. לא כל דבר שאנונימים כותבים זה תורה מסיני. תוספת המידע לא מהותית לערך, ולכן איני מתכוון להוסיף אותה. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 15:39, 3 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
התכוונתי להגיב עוד קודם אך אגיב עכשיו: זה חלק מהקריירה שלו, ועל כן לדעתי להוסיף זאת. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 15:42, 3 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
אז תוסיף. אף אחד לא עוצר בעדך. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 15:45, 3 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
נ"ב: בדבריי לא התכוונתי שזו תורה מסיני ולא רמזתי זאת. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 15:47, 3 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

אליזבת מונטגיו

ערך נהדר. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:14, 26 ביולי 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

ערך יפה של @Politheory1983. בעיני ראוי להיות מומלץ. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:13, 26 ביולי 2024 (IDT)תגובה

תודה, יודוקוליס. שמח שקראת ואהבת. (במקור נכתב כחלק מ"סדרה" שהתכוונתי לכתוב ושעוד לא הושלמה, על מעגל הבלוסטוקינג, כולל ערך על המעגל עצמו, ערך זה, פרנסס ברני, קתרין מקולי ואליזבת קרטר.) פוליתיאורישיחה 03:29, 27 ביולי 2024 (IDT)תגובה
@Politheory1983 אני מבין שגם לך יש נטיה להתחיל דברים ולא לסיים אותם... אל תרגיש רע עם עצמך, גם אני חוטא בזה. לדוגמה: במרץ התחלתי להרחיב על ג'ון אדמס על סמך הוויקי האנגלית והפסקתי באמצע כי זה התיש אותי. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 22:02, 27 ביולי 2024 (IDT)תגובה
Politheory1983 חבל שלא השתתפת בתחרות הכתיבה האחרונה... בכל מקרה, ערך מעולה (כרגיל). נהניתי במיוחד לקרוא על קדמוס במקום לא צפוי :)
הערך בלוסטוקינג מלא במקורות, האם תוכל למצוא מקור או שניים שיגבו את כל המידע בפרק "סלון והבלוסטוקינג"? אני לא חושב שזאת חובה כשיש הפניה לערך מורחב שמגובה במקורות, אבל זה ראוי בעיניי כשמדובר במועמד להמלצה.
האם מקור מספר 16 מבסס את כל תוכן הפסקה "באמצעות הדיאלוג תוקפת..."? אם כן, מדוע הוא לא מופיע בסופה?
האם יש מקור לכך שהיו טעויות רבות בתרגום של וולטר ליוליוס קיסר?
האם יש מקור לכך ש"המסה קיבלה גם תשומת לב בצרפת, ותורגמה בשנת 1771 לגרמנית, לצרפתית בשנת 1777 ולאיטלקית בשנת 1828."? לכל הפחות יש לדעתי לציין שם מו"ל לתרגומים או מקור חיצוני אחר שמציין את קיומם.
האם יש מקור לפסקה "בסוף שנות ה-60 החלה..."?
פעמי-עליוןשיחה 14:52, 10 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
תודה על המשוב, פעמי-עליון. אני בשבוע מעט עמוס, אבל אשתדל להבהיר את המקורות שלגביהם כתבת או להוסיף. פוליתיאורישיחה 17:16, 11 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
פעמי-עליון, עשיתי כמה שינויים והוספתי מקורות בעקבות הערותיך. לא הוספתי מקורות לפרק על הסלון והבלוסטוקינג, כי הכול מגובה בערך המורחב. פוליתיאורישיחה 22:20, 11 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

שביט קוהוטק

שביט שזכה לכינוי 'שביט המאה'. עורר התלהבות ציבורית עצומה בשנות ה-70, שהתחלפה באכזבה רבתי. הערך תורגם מהערך בשפה האנגלית, אך עבר עריכה משמעותית מאוד, כולל ניפוי, תמצות וארגון מחדש של קטעים, הוספת מראי מקום, דיוק של חלק מהפרטים ועריכה לשונית מסיבית. בשפה האנגלית מתויג כ-good article. GidiDשיחה 14:23, 12 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

שביט קוהוטק, שזכה לכינוי 'שביט המאה', עורר התלהבות ציבורית עצומה בשנות ה-70, שהתחלפה באכזבה רבתי. ערך שיש לו חשיבות מדעית-אסטרונומית וגם סוציולוגית. הערך תורגם במקור מהערך בשפה האנגלית בשפה האנגלית, אך עבר עריכה משמעותית מאוד, כולל ניפוי, תמצות וארגון מחדש של קטעים, הוספת מראי מקום, דיוק של חלק מהפרטים ועריכה לשונית מסיבית. מתויג שם כערך טוב.GidiDשיחה 09:47, 13 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

עוד לא התעמקתי, אבל נראה טוב. דרושה עריכה לשונית לאורך כל הערך. מבחינת עיצוב, יש להסיר כתב נטוי בעברית. פוליתיאורישיחה 18:46, 2 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

400 המלקות

סרט קולנוע קלאסי של הבמאי פרנסואה טריפו. Galarantyשיחה 22:36, 23 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

ערך מקיף, כתוב היטב, עם מקורות איכותיים. לאן כתבה את הגרסה הנוכחית של הערך. Galarantyשיחה 22:31, 23 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

תודה רבה על ההצעה, אשמח לקבל ביקורת על הערך. לאן - שיחה 00:24, 26 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
הערך נראה טוב אך מכיל הרבה מאוד קישורים אדומים. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 15:04, 26 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
את רוב הקישורים האדומים הוסיף Idoiz היום. לדעתי חלקם מיותרים, אין צורך בערך על רובר לאשנה למשל. לאן - שיחה 15:31, 26 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
לאן, תחילה אני מתנצל אם זה יצרתי בלגן, שחזרתי את העריכה.
עם זאת, חשוב לי לציין שקישורים אדומים הם חלק מוויקיפדיה, ואני לא רואה בהם כדבר רע. Idoizשיחה 15:46, 26 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
זה בעיקר עניין של רף חשיבות, אני בספק שתהיה חשיבות לערכים על לאשנה (שאין הרבה מה לומר עליו חוץ מזה שהוא היה חבר של טריפו) ודקומבל (שגילם דמויות שוליות ממש) למשל, אבל אני נוטה להיות מחקנית. בכל אופן, אשתדל להכחיל קישורים בימים הקרובים. לאן - שיחה 15:58, 26 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
אני מודה שלא חשבתי על זה, מקבל לחלוטין את הטענה. בכל מקרה שחזרתי את העריכה ואני מקווה שהערך יוכרז כמומלץ Idoizשיחה 16:10, 26 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
ערך נהדר. "אן גיליין כתבה שלמרות שהסרט נמנע מעיסוק מפורש במיניות, ישנן מספר התייחסויות מרומזות לנושא, כגון סצנת שולחן האיפור וחלונות ראווה של חנויות הלבשה תחתונה לידן עובר אנטואן בעודו הולך ברחוב." - מוזר להגיד שאין עיסוק מפורש במיניות. בסצנה של הפסיכולוגית היא שואלת את אנטואן האם קיים יחסי מין. או שאן גיליין (לא יודע מי זאת) לא רצינית ועדיף לצטט חוקרים אחרים, או שהטענה שלה לא סוכמה בצורת מדויקת. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
תודה. אתה צודק, לא שמתי לב לזה. חזרתי למקור, ומתברר שהיא ציינה את הסצנה הזו כחריגה (היא כתבה "Curiously, the film seems to shy away from addressing this theme frontally—it remains veiled, apart from a question asked by the psychologist: “Have you ever slept with a girl?”—to which Antoine replies in the negative, naturally and without embarrassment. However, closer examination reveals that sexuality is indeed present. Without being explicitly mentioned, it is manifest in a metaphorical transposition...) הניסוח באמת נשמע כמו סתירה פנימית. שאוסיף שהיא החריגה את הסצנה עם הפסיכולוגית? לאן - שיחה 19:11, 28 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
הוספתי הערה לגבי גיליין והכחלתי 3 ערכים בינתיים. לאן - שיחה 20:37, 29 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
נראה לי שסיימתי עם ההכחלה - את הקישורים האדומים שנשארו אני לא יכולה להכחיל בערכים סבירים עם המקורות שיש לי. הוכחלו 5 קישורים בסה"כ. לאן - שיחה 16:56, 3 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
הערך נראה לי מצוין ומתאים להמלצה.
מבחינת הפרק על הפרשנויות, שמביא ניתוחים אקדמיים, הוא נראה לי מצוין, אבל אם יש מאמר או ספר שסוקר את ה-Reception של הסרט (שלא מביא רק פרשנות של המחבר, אלא סוקר את עמדות של חוקרים שונים) זה יהיה אפילו יותר טוב (אולי יש פרק כזה אצל ניופרט?).
בתת-הפרק על התמות יש טענה שהדמות הראשית היא "דיוקן עצמי". אולי עדיף לכתוב עליה כאלטר אגו ולהסביר קצת יותר מאיפה מגיעה הפרשנות הזאת? יש מעין הסבר בפסקה השנייה של תת-הפרק, אבל ההסבר מופרד מהטענה עצמה, וההסבר על הקשר בין סצנת הפתיחה לטענה לא מובא בצורה ממש מפורשת. זו רק הצעה, לא דרישה.
הערה קטנה – העובדה שבעקבות הסרט נוצרה סדרה של סרטים שעוקבת אחרי הדמות הראשית נראית לי חשובה במיוחד, ושווה להזכיר אותה בתקציר.
כאמור,אני חושב שנערך מצוין ומתאים להמלצה. פוליתיאורישיחה 17:30, 3 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
תודה רבה פוליתיאורי. לגבי הנקודה השניה - הכוונה להסבר כללי מאיפה מגיע הרעיון שאנטואן הוא תיאור של טריפו? פירטתי ב"יצירת הסרט" על האופי האוטוביוגרפי של הסרט. תוכל להיות ספציפי יותר? לאן - שיחה 17:51, 5 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── "מספר מבקרים ראו בדמותו של אנטואן דיוקן של אמן, ובפרט, דיוקן עצמי של טריפו כאמן. בסצנת הפתיחה של הסרט...". הקשר בין המשפט הראשון להמשך הפסקה לא היה ברור לי, אבל אני מבין שרצית לעסוק באנטואן כאמן ולא בהקבלה לחיים של טריפו. הצעתי היא שתחברי למשפט הזה את הפסקה השנייה. ("מספר מבקרים ראו בדמותו של אנטואן דיוקן של אמן, ובפרט, דיוקן עצמי של טריפו כאמן. רוברט סטאם (אנ') וענר פרמינגר הקבילו בין ניסיונות הכתיבה של אנטואן לחוויותיו של טריפו ביצירת קולנוע.") בנוסף, אני חושב ש"אלטר אגו" מדויק יותר מ"דיוקן עצמי", כי זה משאיר את האפשרות שהדמות היא לא דיוקן אלא "עצמי אלטרנטיבי" של טריפו. פוליתיאורישיחה 19:12, 5 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

שיניתי את הסדר וחלפתי את "דיוקן" ב"תיאור" ("אלטר אגו" פשוט לא מסתדר לי במשפט, אתה מוזמן לנסח אחרת כמובן). לאן - שיחה 00:57, 11 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
תודה! פוליתיאורישיחה 01:05, 11 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

ליזה דל ג'וקונדו

ערך שכתבתי במסגרת תחרות הכתיבה האחרונה על נשים. כלל הערות השוליים נבדקו. הערך מומלץ ב-11 ויקיפדיות. בברכה, Avishayשיחה 22:17, 6 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

ערך שכתבתי במסגרת תחרות הכתיבה האחרונה על נשים. כלל הערות השוליים נבדקו. הערך מומלץ ב-11 ויקיפדיות. בברכה, Avishayשיחה 22:16, 6 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

הוספתי קישור אדום בפתיח שלא היה קיים. ממליץ להכחילו. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 17:34, 7 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
אני סבור שהערך זקוק לעריכה. נראה שהערך תורגם וסובל מתרגמת. לא ברור לי גם למה ״ליזה״ ולא ״ליסה״. גילגמש שיחה 21:47, 10 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
Gilgamesh, האות S באיטלקית נהגית כמו זי"ן בין תנועות, ולכן גם פיזה, ג'וזפה קונטה וכמובן מונה ליזה ולא מונה ליסה. Mbkv717שיחה • ז' באלול ה'תשפ"ד • 23:52, 10 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
כבעל ידע (אומנם חלקי) באיטלקית, אני מסכים עם משה. התעתיק הנוכחי תקין. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 07:55, 11 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

תמול שלשום

ערך יפה שהרחיב דוד שי יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 18:51, 9 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

ערך שהרחיב @דוד שי על ספר שכתב עגנון. מתייג את בעלי הידע בספרותקובץ על יד, טוויג, אריה ענבר, Ijon, האלקושי, יעלי 1, Shaun The Sheep, yotamsvoray, Carpatianlynx, yinonk, קפקא, MoriCher, אליגטור, ויקי4800, סיון ל, PurpleBuffalo, IfatE, יעל. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 18:50, 9 בספטמבר 2024 (IDTֿֿ)

בהחלט ערך טוב. גילגמש שיחה 21:48, 10 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
בזמנו רציתי להציע אותו כערך טוב, אבל התלבטתי משום שראיתי בו פוטנציאל להיות יותר מערך טוב, כלומר, ערך מומלץ. אני שמח שיודוקוליס הציע את הערך הזה. ארז האורזשיחה 🎗 14:05, 15 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

היסטוריה של בוליביה

ערך מאוד מפורט ומגובה היטב במקורות פעמי-עליוןשיחה 14:04, 16 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

ערך מאוד מפורט ומגובה היטב במקורות. פעמי-עליוןשיחה 14:04, 16 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

Taylor Swift

ארוך ומפורט, מגובה במקורות כראוי פעמי-עליוןשיחה 23:22, 20 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

ערך מקיף, ארוך ומפורט, מגובה היטב במקורות, חלקם ברמת איכות גבוהה. יש לא מעט קישורים אדומים, למקרה שברק רוצה להכחיל. פעמי-עליוןשיחה 23:21, 20 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

תודה, אעשה עבודת הכחלה בקרוב. לקראת ההצבעה אערוך פעם נוספת את הערך. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 23:32, 20 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

כתובת דיוטימוס

ערך קצר אך מקיף, מגובה במקורות האיכותיים ביותר פעמי-עליוןשיחה 01:09, 21 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

ערך מפורט ומגובה היטב במקורות באיכות הגבוהה ביותר. מדובר בכתובת ארכאולוגית חשובה הנוגעת בעניינים היסטוריים רבים. אני מודע לקוצרו של הערך ביחס לערכים מומלצים אחרים, אך הוא מקיף את נושא הערך מכל כיוון ומביא כל פרשנות אפשרית, סגנונית, תוכנית, היסטורית ומיתולוגית, ולכן אני סבור שהערך מתאים להיות מומלץ. פעמי-עליוןשיחה 01:08, 21 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה


ערכים מומלצים להסרה

[עריכת קוד מקור]

הכנרת

לא עומד בסטנדרטים העדכניים לערכים מומלצים גילגמש שיחה 15:15, 9 ביוני 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

מדובר בערך מומלץ ותיק. לטעמי הערך בסיסי מדי וחסר העמקה מתאימה. כך למשל פרק הגאולוגיה הוא קצר מאוד ללא דיון מעמיק בסוגי הסלעים באזור. פרק הגאוגרפיה חלש מאוד גם כן. המקורות חלשים מאוד ומרביתם לא אקדמיים, אלא קישורים לעיתונות. גילגמש שיחה 15:14, 9 ביוני 2024 (IDT)תגובה

אוסיף מידע על סוגי הסלעים באזור בהמשך. אני חושב שהערך מתבסס על מקורות איכותיים (אומנם אינטרנטיים, אבל איכותיים), ועל כן יש להשאיר את מעמדו כמומלץ. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 16:18, 4 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
בוצע בוצע, אוסיף הערת שוליים כשאגיע הביתה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 16:25, 4 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
נ"ב: אשמח אם תוכל להגיד מה חסר בפרק הגאוגרפיה, לדעתי הוא ממצה מספיק. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 16:27, 4 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

החקיקה בישראל

לא עומד בסטנדרטים העדכניים לערכים מומלצים גילגמש שיחה 15:19, 9 ביוני 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

ערך בסיסי שהוא למעשה רשימה ענקית. הערך לא מעמיק ולא מגיע לרמת ערך מומלץ. לא מתוארות פה שום לחצים קואליציוניים או העיתונאיים לחקיקה זו או אחרת. המקורות חלשים. גילגמש שיחה 15:19, 9 ביוני 2024 (IDT)תגובה

איפה אתה רואה רשימה בערך זה? הערך מתאר את שלבי החקיקה, ולחלוטין איננו בצורת רשימה. דוד שישיחה 06:56, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
בל נשכח את השפעות ההון על השלטון... הערך הזה ראוי לתבנית {{להשלים}}. פעמי-עליוןשיחה 22:51, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה
הכנסת מייצגת את העם, ולכן לעם יש השפעה על המחוקקים. לא רק בעלי ההון משפיעים, אפילו אני הקטן השפעתי על שלושה חוקים, כך שאני לא רואה צורך לעסוק בנושא זה בערך שלפנינו. תיאור של לחצים עיתונאיים יפה לעיתון, אך ויקיפדיה איננה עיתון. דוד שישיחה 06:56, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
מסכים עם @דוד שי, הערך איננו רשימה אלא ערך המתאר את שלבי החקיקה. כך הוא צריך להיות. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 18:32, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
זאת רשימה במובן של רשימת פעולות שיש לבצע כדי לקדם חקיקה. אני לא רואה פה ערך מומלץ. לא מתוארים התככים הפוליטיים שנחוצים כדי להעביר חקיקה. שוחד פוליטי. הלחץ הציבורי וכיוצא באלה דברים. הערך מתאר בסך הכל את השלד החוקי של מהלך החקיקה. מה הופך אותו למומלץ? גילגמש שיחה 21:55, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה
אזהרה: קריאה של יותר מדי עיתונים עלולה להזיק לבריאות. זה אולי יפתיע את קוראי העיתונים שמרבית החקיקה נעשית ללא תככים פוליטיים, אבל חקיקה שאינה מלווה בתככים פוליטיים היא משעממת, לא כותבים עליה בעיתון. פרק על הדרך הנפתלת שנדרשת לעיתים להשגת רוב לאישור הצעת חוק יכול להיות מעניין, אבל אני לא רואה אותו כמהותי לערך. דוד שישיחה 05:53, 4 ביולי 2024 (IDT)תגובה
לי קצת חסרה ההשוואה - על מה מתבססת צורת החקיקה בישראל? האם זו צורה מקובלת בפרלמנטים (חד בתיים/דו בתיים) אחרים? האם זה שאוב מהמשטר הבריטי? מאספת הנבחרים? איש עיטי - הבה נשיחה 21:43, 3 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
@דוד שי האם יש לך תשובה לשאלה זו? יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:22, 3 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
לא משנה, זה מוזכר בפתיח. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:22, 3 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
בפתיח מוזכר על מקורות החוקים, שאכן מתבססים בחלקם על חוקי המנדט/העות'מאנים. אין אזכור לגבי הליך החקיקה היכן נולד. איש עיטי - הבה נשיחה 00:17, 4 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
שאלות יפות, אין לי תשובה להן. בדקתי במקורות הרבים שבערך, וגם בהם אין מענה מפורט לכך, מעבר לקביעה שהתהליך נקבע בתקנון הכנסת. כשיימצאו התשובות, כדאי יהיה לתעד אותן בערך [[תקנון הכנסת], בפרק העוסק בהתפתחותו ההיסטורית, ובערך חקיקה, שראוי שיציג תהליכי חקיקה במדינות שונות. דוד שישיחה 03:38, 4 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
דוד שי, אם תרצה להרחיב לגבי ההיסטוריה, יש מידע במאמר הזה, החלק ההיסטורי מעמוד 21, וספציפית לגבי עיצוב הליך החקיקה מעמוד 38. לא ממש עונה על השאלה של איש עיטי, אבל מוסיף הרבה מידע על עיצוב הליך החקיקה והיחסים עם הממשלה בקשר להליך הזה. פוליתיאורישיחה 09:08, 15 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

דיאטה קטוגנית

לא עומד בסטנדרטים העדכניים לערכים מומלצים ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 18:09, 11 ביוני 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

מתייגת את גילגמש ואת ברק. האם הערך הזה עומד בסטנדרטים של ערך מומלץ? נראה שיש איתו כמה בעיות:

  1. רוב הערך עוסק בשימוש בדיאטה הקטגונית לטיפול באפילפסיה, אולי יש לשקול לפצל את הערך לשניים כך שיהיה ערך אחד שיעסוק בדיאטה קטוגנית לאפילפיסה וערך אחר שיעסוק בה באופן כללי?
  2. הפתיח לא תואם את המשך הערך, מכיוון שהפתיח הוא כללי ולא מתייחס רק לאפילפסיה
  3. הפתיח כולל טענות על אפקטיביות שאינן מגובות במקורות
  4. הערך כולו נשמע מוטה לטובת הטיפול, עם מעט מאוד התייחסות ביקורתית. יתכן שבהקשר לאפילפסיה זה נכון, אני לא מתמצאת בזה, אבל למיטב ידיעתי יש לא מעט ביקורת על הדיאטה הזו ונגזרותיה בהקשר של בריאות כללית. אני מניחה שרוב האנשים שייכנסו לקרוא את הערך יעשו זאת לא משום שיש להם ילד עם אפילפסיה, אלא משום שהם מחפשים דרך להוריד משקל או משהו דומה. האם הערך אכן נותן להם מענה אובייקטיבי?
  5. איכות המקורות (לפחות אלה שלא קשורים לאפילפסיה) אינה גבוהה. לקריאה נוספת למה לתת עבודת גמר, או ספרים באנגלית? גם הקישורים החיצוניים לא נראים איכותיים במיוחד. SigTif (שיחה | תרומות | מונה) לא חתמה 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
SigTif הנקודה הראשונה זה בדיוק מה שגם אני חשבתי. מעט התפלאתי שהערך הוא ממולץ. Matankic - שיחה 11:33, 25 במרץ 2023 (IDT)תגובה
@Barak a ו @גלגמש, אני מקפיצה שוב. שימו לב שהמקורות (לדעתי כולם) הם מלפני שנת 2009 ומדובר בנושא מדעי. SigTifשיחה 18:05, 11 ביוני 2024 (IDT)תגובה
הוספתי את הערך לרשימת ההמתנה. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 18:09, 11 ביוני 2024 (IDT)תגובה
אני לא חושב שצריך לפצל את הערך. טיפול אחד יכול לעזור ביותר ממצב אחד. גילגמש שיחה 07:19, 12 ביוני 2024 (IDT)תגובה
{א|SigTif}}, אני מסכים עם ההערות שלך רק הערה: אין חובה להוסיף מקורות בפרק הפתיחה כי הוא אמור להיות תמצות הערך. המקורות צריכים להמצא בגוף הערך. חוץ מהנקודה הזאת, אני מסכים לביקורת שלך. גילגמש שיחה 23:04, 26 ביוני 2024 (IDT)תגובה

הנפת הדגל באיוו ג'ימה

מקורות חלשים ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 01:44, 16 ביוני 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

יש בערך טעות רצינית, ניתן לראות בחטיבת הדיון מעליי. הערות השוליים חלשות מאוד, אין שום הפנייה למקורות אקדמיים. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 01:44, 16 ביוני 2024 (IDT)תגובה

@Barak a תיקנתי את הטעות והוספתי שתי הערות שוליים ממקור מודפס. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 22:16, 18 ביוני 2024 (IDT)תגובה
שיפור מבורך – תודה. עם זאת, המקורות בערך עדיין חלשים. יש בהערות שוליים מקור אקדמי אחד. ראיונות מצולמים יכולים לשמש להפניה, אבל הם לא תחליף טוב למקור מחקרי. חלק ניכר מההערות הם ביאורים או הפניות לתמונות.פוליתיאורישיחה 07:08, 19 ביוני 2024 (IDT)תגובה
@Politheory1983 יש רק שני ביאורים, ולמה תמונות הן לא מקור טוב? נ"ב: האם זה בסדר שהערך על פרינציפ יועבר להצבעה? יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 09:28, 19 ביוני 2024 (IDT)תגובה
תמונות טובות למה שהן טובות. אם כתוב שיצא בול עם התצלום והתמונה מראה את זה, אז היא יכולה לשמש כמקור. אבל הן לא תחליף למקורות מחקריים על הרקע, האירוע והמשמעות. פוליתיאורישיחה 17:30, 19 ביוני 2024 (IDT)תגובה
@Politheory1983 אני דווקא חושב שזה כן, כי התמונה עצמה היא המקור. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:50, 20 ביוני 2024 (IDT)תגובה

ההחלפה האמריקנית הגדולה

מקורות חלשים וחלקים שראויים להרחבה ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 01:47, 16 ביוני 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

ערך מעניין אך אינו מגובה במקורות אקדמיים. הערות שוליים מאוד חלשות, אין פרק לקריאה נוספת, ובכללי נראה כי יש מקומות בערך שדורשים הרחבה כמו סיבות להצלחה או לכישלון וכדומה. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 01:47, 16 ביוני 2024 (IDT)תגובה

פסקאות שלמות ללא מקורות... אני גם מתקשה להאמין שהערך מקיף, הוא די קצר ואני משער שיש עוד הרבה מה לכתוב בנושא. פעמי-עליוןשיחה 22:39, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה

ישראל במלחמת סיני

מעט מאוד הערות שוליים, מקורות חדשותיים פעמי-עליוןשיחה 22:56, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

ערך ארוך, אך עיקר הערות השוליים מפנות למקורות עיתונאיים בני אותו זמן. כתיבה על בסיס עיתונות אקטואלית מפריעה, לא משנה באיזו תקופה מדובר – פעם או היום. אני מניח שרוב הפרטים בערך, שאינם מפנים להערות שוליים, מבוססים על ה"לקריאה נוספת" המעט איכותי יותר (אם כי רובו בהחלט לא קרוב לרמה אקדמית עם ביקורת עמיתים, ומייצג רק את הצד הישראלי, הגם שזה הגיוני מעט בערך "ישראל במלחמת סיני"). פעמי-עליוןשיחה 22:54, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה

התחלתי להוסיף לערך מקורות איכותיים. אני לא רואה פגם במקורות עיתונאיים מהתקופה אז. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:55, 27 ביוני 2024 (IDT)תגובה
אני מקווה שכרגע המצב יותר טוב ואפשר לארכב את הדיון. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 18:27, 28 ביוני 2024 (IDT)תגובה
תודה יודוקוליס. ראשית אבקש פרטים ביבליוגרפיים – חשוב לציין מו"ל ושנת הוצאה כדי שכל קורא יוכל למצוא את הספר שאתה מציין. כשיש קישור לספר במרשתת רצוי מאוד להוסיף גם אותו. שנית, אני ממליץ שיהיה ברור ממיקום ההערה איזה מידע היא מבססת. בעריכה הזאת הוספת הערת שוליים באמצע משפט, ליד שמו של מיניסטר בריטי, וזה נראה כאילו המקור מבסס רק איזה פרט על אותו מיניסטר, למרות שבפועל, מבדיקה של המקור, נראה שהוא מבסס את כל תוכן הפסקה למעט הפרט השולי על אותו סגן שר. אני ממליץ במקרים כאלה פשוט להסיר את המידע השולי ולהציב את ההערה בסוף הפסקה. גם בעריכה זאת הוספת מקור שמגבה את רוב הפסקה אך לא מופיע בסופה (בדקתי בכותר, קישורים לכותר רצוי ליצור כך: {{כותר|28082639}}), והמידע שלא מגובה לא ממש שולי. אני ממליץ במקרה כזה להפריד את המשפט האחרון לפסקה נפרדת.
בכל מקרה, עדיין חילק ניכר מהערך לא מגובה במקורות.
אגב, מוטב להימנע ממקורות עיתונאיים. הם בהחלט לא מקורות מומלצים. זכור שבאותה תקופה רוב העיתונות היתה מגויסת באופן גלוי לטובת צד פוליטי מסוים, אמינות לא היתה ברוב סדר עדיפויותיהם. פעמי-עליוןשיחה 14:31, 29 ביוני 2024 (IDT)תגובה
תוכל לפזר דרישות מקור על פסקאות שלדעתך חייבים להיות בהם מקורות? כי אני לא רוצה להשקיע מאמץ מיותר ולגלות שעדיין התוצאה לא תהיה מספקת. לגבי הוספת מקור רק בחצי מהמשפט, אני בכוונה עושה כך משום שאני לא רוצה להכליל טענה המובאת בערך שאינה מופיעה במקור. ובאשר למקורות העיתונאיים שהם מוטים לצד מסוים, הערך עוסק במדינת ישראל במהלך המלחמה, על כן ראוי שערך העוסק בזה יכלול מקורות המוטים לצד ישראל. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 14:50, 29 ביוני 2024 (IDT)תגובה
בעלי הידע במקורותיודוקוליס, מקף, Kershatz,‏ גילגמש, ‏SigTif, ghsuturi, HaShumai, גלגול, פעמי-עליון אשמח לשמוע גם את דעתכם. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 18:24, 29 ביוני 2024 (IDT)תגובה
זה מעולה שאתה נמנע מתצוגת דברים שאינם מגובים במקור שאתה מוסיף כאילו הם כן מגובים בו, אני פשוט מציע להסיר מידע שולי אם אתה לא מוצא לו גיבוי במקורותיך. לגבי הצד של המקורות, הטיעון שלך למעשה מחזק את דעתי בנוגע לחוסר הניטרליות של המקורות הישראליים. כדי להציג את ישראל בצורה אוביקטיבית (לא רק מבחינת העובדות המתואר אלא גם מבחינת המשקל הניתן לאותן עובדות) חשוב להציג אותה גם מצד המקורות האירופאיים והמצריים, אחרת זאת חד־צדדיות די מובהקת.
לגבי דרישות מקור – דעתי היא פשוט שצריך שיהיה ברור מה מקור המידע של כל פרט. זה לא בלתי מושג, אך זאת בהחלט עבודה קשה, מאחר שאתה לא מוצא את העובדות במקורות שלפניך אלא מחפש מקורות לעובדות שכבר כתובות. יש עוד פסקאות משמעותיות ללא מקור, למשל בפרק "הזירה הפוליטית" – פרשנויות ללא מקור מפריעות לי הרבה הרבה יותר מאשר עובדות "יבשות" ללא מקור. אני עצמי לא אמשוך את הצעת ההסרה עד שלא יהיה ברור מה המקור לכל פרטי המידע, אך אם אחראי מדור המומלצים יסברו שהמקורות שהוספת מספקים הם יכולים להסיר.
אגב, אם אתה כבר עובד על הערך, אני חושב שנדרש גם פתיח משמעותי יותר. פעמי-עליוןשיחה 20:09, 29 ביוני 2024 (IDT)תגובה
גם בפרק הזה יש מקורות. ולגבי הטענה שהמקורות חד-צדדיים, זה לא משנה, מה שמשנה הוא שהם מכילים את המידע שצריך לאמת בערך. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 22:42, 29 ביוני 2024 (IDT)תגובה
זאת מטרה אחת חשובה מאוד של מקורות, נכון. אך מטרה חשובה לא פחות היא לאפשר לכותב הערך להקיף את נושא הערך ולתאר אותו בצורה ניטרלית וקרובה למציאות. אם הערך כתוב על סמך מקורות חד צדדים, כל התצוגה של הנושא תהיה חד צדדית. העניין הוא לא רק האם כל עובדה נקודתית נכונה, אלא האם התצוגה הכללית של העובדות והמשקל שניתן לכל אחת מהן משקפים נאמנה את המציאות. שימוש במקורות של צד אחד במלחמה בלבד לא יכול לעשות זאת. פעמי-עליוןשיחה 14:25, 1 ביולי 2024 (IDT)תגובה
שוב, אם הערך עוסק במלחמה עצמה, הערך עוסק רק בצד הישראלי ולכן מקורות זרים לא רלוונטיים. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:57, 1 ביולי 2024 (IDT)תגובה

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

לגבי מקורות לא ישראלים - זה בוודאי לא מדויק. בוודאי שהמקורות זרים הם רלוונטיים. מבט מבחוץ על הנעשה בישראל יכול לספק תובנות חשובות. לגופו של עניין: אני חושב שיודוקליס שיפר באופן משמעותי את הערך. אני מסכים שעדיף להמנע ממקורות עיתונאיים, אך בהקשר הזה הם לאו דווקא רעים. למשל הטענה הזאת: ״התערוכה בחיפה ננעלה ב-20 ביולי 1957, לאחר שביקרו בה כרבע מיליון איש.[65]״ - המקור בסך הכל מאשש שהתקיימה התערוכה האמורה וביקרו בה אנשים רבים. בהתחשב במגבלות, אני חושב שניתן לקבל מקורות עיתונאיים לטענות כאלה. פעמי-עליון, האם העריכה של יודוקליס סיפקה אותך? גילגמש שיחה 21:08, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה

יודוקוליס עשה עבודה מעולה ואם עניין הערות השוליים היה העניין היחיד, הייתי מושך את הצעת ההסרה (אף שבעיניי הערך עוד לא לגמרי עומד בסטנדרט המומלצים הנוכחי). לאור עניין הכתיבה על בסיס מקורות ישראליים בלבד, אני חושב שכדאי לשמוע קולות נוספים מהקהילה האם מדובר בליקוי שמצדיק הסרה מהמומלצים (ואולי אפילו תב:להשלים) או שזה לא משמעותי מספיק. אם מספר עורכים אחרים יכתבו פה שלדעתם זה לא משמעותי אפשר מבחינתי לוותר על ההצבעה, אבל אם לא יגיעו עורכים נוספים אעדיף שהערך בכל זאת יעמוד להצבעה (אם בכל זאת אתה או ברק תחליטו שאין סיבה להעמיד ערך להסרה בשל סיבה כזאת, לא אתנגד שלא יועמד להצבעה). פעמי-עליוןשיחה 21:42, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה
זה בוודאי לא מצדיק תבנית:להשלים, שכן היא רלוונטית יותר ברגע שחסר תוכן מהותי בערך. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 07:44, 4 ביולי 2024 (IDT)תגובה
חסר תוכן מהותי – נקודת המבט של הצד השני בלחימה לא קיימת פה. פעמי-עליוןשיחה 15:01, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה
זה אולי מהותי בערך על המלחמה, לא כאן. זה בהחלט יכול להוסיף, אבל הערך מפורט ומכסה את הנושא מספיק טוב גם בלי זה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 18:19, 5 ביולי 2024 (IDT)תגובה

נמל התעופה בן-גוריון

הערך לא מתוחזק כראוי עמית - שיחה 10:34, 11 ביולי 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

הסרתי מהערך רשימה ארוכה של מיזמים עתידיים לשעבר. מכיוון שהערך מאוד ארוך, צריך לעבור על כולו ולבדוק את כל הפיספוסים שכן ברור שלא נעשתה כאן עבודת כתיבה ותחזוקה ראויה לערך מומלץ. אני מציע, לפחות עד שהבדיקה תסתיים, להסיר את ההמלצה או לחילופין להעביר את הערך למצב "מומלץ בשיפוצים". עמית - שיחה 10:28, 11 ביולי 2024 (IDT)תגובה

נא ראו עריכותי האחרונות. הערך לא יכול להיות מומלץ. אגב, מי יכול למצוא לי מהו שטחו של נתב"ג כיום? נתון בסיסי משהו. עמית - שיחה 15:00, 11 ביולי 2024 (IDT)תגובה

מרפרוף קל בערך נראה שהוא בסדר מבחינת תחזוקה, אתה יכול להגיד אילו חלקים בדיוק צריכים בדיקה? כי אני לא חושב שיש מקום להסיר את ההמלצה. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 18:40, 11 ביולי 2024 (IDT)תגובה
זאת הבעיה עם רפרוף קל, שברפרוף קל הוא נראה בסדר. מאידך מסתבר שזה לגמרי לא בסדר[1]. תסתכל על העריכות האחרונות שלי: מחקתי 9KB - זה נראה לך סביר בערך מומלץ, שיכלול כזו כמות של מידע שגוי? אתה רוצה אולי לשחזר אותי? והאם מקריאת הערך אתה יכול לומר מה שטחו הכולל של נמל התעופה? עמית - שיחה 22:07, 11 ביולי 2024 (IDT)תגובה
אפשר לפנות לרשות שדות התעופה כדי לברר מהו שטחו של הנמל. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:59, 11 ביולי 2024 (IDT)תגובה
כלומר אתה מסכים איתי שיש נתונים חשובים שחסרים בערך. מ.ש.ל. עמית - שיחה 07:47, 12 ביולי 2024 (IDT)תגובה
נדמה לי שמצאתי את התשובה והיא כאן. חוץ מזה אני לא רואה עוד דברים מהותיים שחסרים. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 14:02, 12 ביולי 2024 (IDT)תגובה
הנתון 330,000 מ"ר מתייחס רק לשטח הבנוי (מבנים) והוא אינו כולל את שטח המסלולים, מסלולי ההסעה, כבישים מנהלתיים, רחבות חניית מטוסים ואת כל מה שביניהם. גם אני לא מצאתי עדיין מקור למידע שמבקש עמית. ירונש שיחה 03:16, 27 ביולי 2024 (IDT)תגובה

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור]

פורטל:אמנות

לא מקיף, אין פרופורציות בין אמנויות בתקופות ותרבויות שונות, דורש עדכון. פעמי-עליוןשיחה 17:57, 13 ביולי 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

אמנות היא נושא עצום, הכולל צורות שונות של יצירות אנושיות מזמנים ומקומות שונים. פורטל זה, לצערי, ממוקד בעיקר במערב, בחלקו הגדול בעת המודרנית ובצורה משמעותית בישראל, בלי פרופורציות נכונות לתקופות ותרבויות אחרות. לא ניתן כמעט מקום לאמנות כתובה או מושמעת ביחס לאמנות חזותית. יש פיסות מידע אקראיות (למה המונחונים כוללים רק אדריכלות קלאסית וגותית? מה עם אדריכלות מודרנית? ציור? תִזמור?). מדף הספרים מיושן. פעמי-עליוןשיחה 17:57, 13 ביולי 2024 (IDT)תגובה

אני תומך בהסרת הפורטל, ותומך בהסרת הפורטלים מוויקיפדיה בכלל. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 19:54, 13 ביולי 2024 (IDT)תגובה
הדיון הוא לא על הסרת הפורטל, אלא על הורדת הדירוג כ"פורטל מומלץ". לענ"ד, ומכיוון שהנושא הוא רחב, הפורטל עונה להגדרה של פורטל מומלץ. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:49, 15 ביולי 2024 (IDT)תגובה
זה בדיוק מה שכתבתי. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 19:59, 15 ביולי 2024 (IDT)תגובה
מדבריך השתמע בעיני שצריך להסירו כליל, אני מתנצל. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 20:44, 15 ביולי 2024 (IDT)תגובה

הארי פוטר (דמות)

לא עומד בסטנדרטים העדכניים גילגמש שיחה 11:44, 23 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

הערך הזה דל בתוכן אנציקלופדי. רובו ככולו סיכום של תולדות הדמות מהספר ללא ניתוח ספרותי אקדמי רלוונטי. פרק הביקורת הספרותית היחיד מתחבא בתוך פרק ״מאפיינים״ ושמו ״התפתחות הדמות״. זה ממש רחוק מלהספיק. הערך צריך לכלול הרבה יותר ניתוח ספרותי והרבה פחות סיכום מהספר. גילגמש שיחה 11:45, 23 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

אציין תחילה שמעולם עד היום לא השתתפתי בדיוני מומלצים להסרה או להוספה, ככה שייתכן שהידע שיש לי בנושא חלקי ביותר ושיש משתמשים אחרים שהרבה יותר בקיאים ממני במה מתאים ומה לא להיות מוכלל או מוסר מהמומלצים.
לאחר הקדמה זו, התייחסות לדברי גלגמש - אני חושב שאם הסרתו מהמומלצים תעורר את העורכים (אולי בכללם גם אני, אם אספיק להגיע לעריכה משמעותית בערך הזה בלי נדר) להוסיף עוד נתונים אנציקלופדיים, ניתוחים ספרותיים של הדמות, הוספת מחקרים אקדמיים המנתחים את דמותו של פוטר ועוד - הרי שבכך הערך הזה ייצא רק נשכר, ובהמשך יוכל שוב לחזור כמועמד לערך מומלץ. אז אני רואה בחיוב את הצעתו של גלגמש בנושא זה להסרתו מהמומלצים.
כל טוב, ותן טלשיחה 16:04, 23 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
יש לי רק שאלה: ממתי בערך מומלץ על דמות ספרותית חובה להוסיף ניתוח של הדמות? יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 16:40, 24 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

מכבי חשמונאי ירושלים

לא עומד בסטנדרטים העדכניים גילגמש שיחה 15:04, 10 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

מדובר בערך דליל למדי שלא עולה לכדי רמת הכיסוי הנדרשת מערך מומלץ. אין כמעט מידע על הקבוצה פרט לתיאור של היסטוריית פעולתה. לא מתוארים השחקנים (או האוכלוסיה שממנה הגיעו השחקנים) אין דיון מעמיק בתככים הפנימיים, במצופה מקבוצת ספורט. אין דיון בסמלים. יש תמונה של חרדים שמנסים להפריע למשחק הקבוצה בשבת, אך אין דיון מעמיק לגבי העניין בתוך הערך. גילגמש שיחה 15:05, 10 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

צ'ארלס הוהי

אין הפניות למקורות איכותיים פעמי-עליוןשיחה 12:02, 13 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

כמעט כל הערך לא מגובה בהערות שוליים למקורות ברורים. אלה שכן קיימים מפנים למקורות לא איכותיים. אני חושב שגם חלקים מהפרק "קריירה פוליטית" לוקים בחוסר פירוט. פעמי-עליוןשיחה 12:00, 13 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

מה חסר לך בפסקה הזאת? יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 14:03, 13 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

מאגמה

חסרות הפניות למקורות, חסר מעט מידע. פעמי-עליוןשיחה 12:16, 13 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

אין כמעט הפניות למקורות מדויקים. חלק מהמידע בערך לא מסודר בצורה טובה בפסקאות באורך סביר עם נושא מרכזי, לדעתי. הפרק "מאגמה מחוץ לכדור הארץ" לוקה חסר. פעמי-עליוןשיחה 12:15, 13 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

אני חושב שבגלל שהערך הוא מדעי בעיקרו אז מספר הערות השוליים לא רלוונטי. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 14:03, 13 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
אני באמת תוהה כמה פעמים נצטרך להסביר שמספר הערות השוליים לא רלוונטי, אלא איזה חלק מהמידע בערך מגובה בהערת שוליים, לפני שתבין את זה. לי נמאס לחזור על ההסבר. פעמי-עליוןשיחה 15:00, 13 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
אמרתי שזה ערך מדעי ובערך מדעי מספר הערות השוליים הוא לא קריטריון בולט. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 15:02, 13 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
בערך על נושא מדעי חשוב שיהיו מקורות באיכות גבוהה מהספרות המדעית. בערך הזה רוב הפסקאות אינן מגובות כלל במקורות. הערות השוליים הקיימות הן ברובן ביאורים. פוליתיאורישיחה 16:57, 15 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

משלחת נמרוד

פרקים שלמים ללא מקורות פעמי-עליוןשיחה 14:30, 16 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

לדיון בדף השיחה

פרקים שלמים ללא מקורות. פעמי-עליוןשיחה 14:30, 16 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

התחלתי להוסיף מקורות. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:01, 16 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
יש לך גישה לשני המקורות שהוספת? Liadmaloneשיחה 19:51, 16 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
@Liadmalone כן. הם נמצאים בארכיון האינטרנט. אם לא הייתה לי גישה אליהם לא הייתי מוסיף אותם. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 19:58, 16 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה